اکسسوریکفش

روش های موثر گشاد و تنگ کردن کفش


روش های موثر گشاد و تنگ کردن کفش

بی شک اتفاق افتاده است که در بازار کفشی نظر شما را به خود جلب کرده و سریع اقدام به خرید نمایید بعد از پوشیدن در خانه متوجه تنگ و یا گشاد بودن آن شوید. قطعا بارها اتفاق افتاده است که کفش هدیه گرفته اید و کفش اندازه پاهایتان نیست، روش های موثر برای گشاد و تنگ کردن کفش در منزل وجود دارند که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد. اگر به دنبال روش هایی بریا تنگ و یا گشاد کردن کفش هایتان هستید، روش های موثر زیر را از دست ندهید.

روش های موثر گشاد و تنگ کردن کفش

روش های گشاد کردن کفش

۱- پوشیدن کفش در خانه: کفش را با جوراب به پا کنید و در محیط خانه راه بروید با چندین بار تکرار این روش می توانید کفش را به اندازه دلخواه در آورید، در این روش به قول معروف کفش جا باز می کند.

۲- پر کردن کفش با جو: استفاده از جو ترفندی قدیمی می باشد استفاده از جو، گندم و یا هر نوع حبوباتی که به محض خیس شدن پف میکنند می تواند موثر باشد، کیسه ای زیپ دار با جو پر کنید و مقداری آب روی آنها بریزید کیسه را در قیمت جلویی کفش قرار دهید به طوری که فضای خالی وجود نداشته باشد یک شب به جو فرصت دهید تا تغیر شکل دهد.

۳- الکل: الکل علاوه بر رفع بوی بد کفش برای گشاد کردن کفش نیز موثر می باشد، محلول آب و الکل را به قسمت هایی که تنگ می باشد اسپری کنید می توانید جورابی را آغشته به الکل کرده  و با کفش بپوشید.

۴- سیب زمینی: سیب زمینی پوست کنده نیز راهکاری برای گشاد کردن و رفع بوی بد پا می باشد سیب زمینی بزرگی را در قسمت جلویی کفش جا دهید و به مدت ۱۲ تا ۲۴ ساعت به آن استراحت دهید.

۵- گرما و رطوبت زیاد: برخی از افراد نیز کفش های تنگ خود را در کیسه ای قرار داده و در حمام می گذارند تا کفش رطوبت را به خود جذب کرده و جا باز کند.

۶- استفاده از قالب کفش: در کفاشی ها قالب های چوبی برای گشاد کردن کفش وجود دارند این روش زمان بر می باشد، کفش باید چندین روز در قالب بماند.

۷- روزنامه مچاله خیس: روزنامه های خیس مچاله شده را در جلوی کفش فشار دهید و بگذاریئ چند ساعت بماند این روش نیز می تواند موثر باشد.

روش های تنگ کردن کفش

۱- پوشیدن جوراب ضخیم: ساده ترین روش پوشیدن جوراب های ضخیم زمستانی و یا پوشیدن چندین جوراب روی یکدیگر می باشد.

۲- کفی کفش: یکی از روش های دیگر برای تنگ کردن کفش استفاده از کفی می باشد، کفی ها گزینه مناسبی برای تنگ کردن می باشند.

۳- استفاده از پد پا: استفاده از کفی ممکن است کفش را تنگ کند یا اینکه سطح پا را به میزان زیادی بالا بیاورد در این صورت می توانید از پدهایی که مناسب قوس پا و پشت پا می باشند استفاده کنید.

۴- مچاله کاغذ و یا دستمال کاغذی: روش رایج دیگر گذاشتن دستمال در جلوی کفش می باشد.

۵- شست و شوی کفش: شست  شوی کفش ها نیز می تواند در تنگ کردن آن ها موثر باشد.

برای آشنایی با این ترفندها می توانید پست های اینستاگرامی ساتیشو به نشانی satishocom را دنبال نمایید.





منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن